Verslag GWP 3 2017

Op dinsdag 28 maart verzamelden 121 leerlingen en 11 leerkrachten in alle vroegte aan het station van Vilvoorde voor de jaarlijkse GWP naar Londen. Zonder problemen passeerden we de douane en reisden we met de Eurostar naar Londen. Aangekomen in St. Pancrass namen we voor de eerste keer de drukke metro naar het hotel. Voor vele leerlingen was dit de eerste kennismaking met deze drukke wereldstad. Nadat we onze bagage in het hostel hadden gedropt, gingen we naar Piccadilly Circus waar we onder een stralend zonnetje lunchten. In de namiddag maakten we een geleide wandeling langs Trafalgar Square, the Horse Guards, Downing Street, Houses of Parliament en Big Ben. Er werden vele foto’s genomen en de sfeer was opperbest. Om deze wandeling af te ronden, mocht een ritje in de London Eye natuurlijk niet ontbreken. Het uitzicht over Londen was gewoonweg schitterend. We keerden terug naar het hostel en iedereen kreeg een kamer toegewezen. Nadat de bagage was uitgepakt, gingen we eten in La Bodeguita, een Zuid-Amerikaans restaurant. We moesten redelijk lang wachten op ons eten en bij velen sloeg de vermoeidheid al toe. Moe maar tevreden kropen we ons bedje in.

Na het ontbijt op woensdagochtend gingen we naar Tate Modern. We waren de metro intussen toch al wat gewoon en ook deze dag was de zon alweer van de partij. Na ons ‘kunstig’ bezoekje gingen we naar de Tower of London en de Tower Bridge waar enkele leerlingen hun stadsopdrachten hielden en waar we ook lunchten. In de namiddag stond er een ‘shopping tour’ in Oxford Street op het programma. We aten in het Japanse restaurant Wagamama en dit vonden de meeste leerlingen heerlijk. Alleen was het toch niet zo gemakkelijk om met stokjes te eten… ’s Avonds waren er drie keuzeactiviteiten: een grote groep ging naar de musical ‘Wicked’, een groep ging naar de bioscoop en er was ook nog een avondwandeling langs o.a. Covent Garden, Leicester Square en Chinatown. Het was reeds laat toen we terug in ons hostel aankwamen.

Op donderdag bracht de directeur ons een bezoekje en we bezochten het Natural History Museum. De prachtige ingang waar je met de roltrap de wereld in gaat was al de moeite waard en de leerlingen zagen een aardbevingssimulator, dinosaurussen, hoe de aarde is ontstaan, … Hierna maakten we de verre verplaatsing met de metro en de DLR (een treintje zonder chauffeur) naar Greenwich. In dit gezellige dorpje konden we lunchen en vervolgens gingen we naar het prachtige park. We liepen (of wandelden) de steile helling op om het koninklijk observatorium (en de bekende nulmeridiaan) te bezoeken. Hier hadden we ook een prachtig uitzicht op the City. Het was (alweer) prachtig weer, dus konden we een uurtje ontspannen in het park. Er werd gevoetbald, gebaseballd, gefrisbeed en getrefbald. We gingen terug naar Leicester Square waar we gedurende een uurtje de Pizza Hut hadden gereserveerd voor een pizzabuffet. Onnodig om te zeggen dat dit ‘spek naar de bek’ van onze leerlingen was. ’s Avonds waren er weer drie keuzeactiviteiten: de toneelvoorstelling ‘The play that goes wrong’, een filmvoorstelling en een avondwandeling. Na een goed gevulde dag keerden we terug naar ons hostel voor onze laatste nacht.

Vrijdagochtend maakten we na het ontbijt onze koffers en stond er nog één keuzeactiviteit op het programma. De leerlingen hadden op voorhand een keuze moeten maken uit de volgende activiteiten: London Dungeon, Science Museum, Tower of London, Stamford Bridge (stadion Chelsea) en National Gallery (museum). De lunch vond ook plaats nabij de keuzeactiviteit. Om 15u00 verzamelden we voor de laatste keer aan ons hostel om de bagage op te halen. We gingen naar St. Pancrass, geraakten allemaal weer vlot door de douane en reisden met de Eurostar naar Brussel. Na een laatste kort treinritje kwamen we aan in Vilvoorde waar de familie ongeduldig stond te wachten. Het was een fantastische GWP, dank aan alle begeleidende leerkrachten!

Groepsfoto2017GWP3
GWP 3 - Londen
Quilt

Tombola Multicultureel Eetfestijn

Tijdens het Multicultureel Eetfestijn op zaterdag 18 februari namen verschillende mensen deel aan onze tombola (ten voordele van de studiereis naar Londen)!

MulticultureelEetfestijn

Multicultureel Eetfestijn t.v.v. GWP 3

Het Multicultureel Eetfestijn (zaterdag 18/02) ten voordele van GWP 3 was alweer een zeer groot succes! Lekker eten, vriendelijke bediening, veel volk en een...